Herinrichting Dienst Onderwijs en Organisatie

Herinrichting Dienst Onderwijs en Organisatie

Herinrichting Dienst Onderwijs en Organisatie

Klant: Hogeschool Rotterdam

Hoe werk je cyclisch aan de continue verbetering van je dienstverlening? Wat vraagt dit in termen van inhoud maar ook proces en interactie met belanghebbenden? En hoe maak je de waarde hiervan ook merkbaar en zichtbaar voor je klanten en partners? De dienst OeO heeft Bureau Stuwkracht gevraagd haar te helpen bij het herijken van haar strategie en daarmee tot een helder opgave voor de komende jaren te komen.


In het traject zijn belanghebbenden van de dienst OeO op meerdere momenten actief betrokken geweest. Daardoor kregen we een goed beeld van de inhoudelijke vraagstukken waar zij de ondersteuning van de dienst bij nodig hebben, de wijze waarop zij graag samenwerken en hoe we gezamenlijk vanuit verschillende rollen multidisciplinaire vraagstukken kunnen oppakken. Hun behoeften en uitdagingen vormden het vertrekpunt voor de herijking – binnen financiële kaders -en vertaalden we naar de inhoudelijke focus en ambities maar ook de sturings- en verantwoordingscyclus van de dienst. Er is een duidelijke koers en jaarcyclus die het sturen op de (h)erkende waarde van OeO mogelijk maakt. Rollen en verwachtingen zijn geëxpliciteerd en hebben geleid tot een herinrichting van onderdelen binnen de dienst. Dit alles heeft geleid tot een herpositionering van OeO als strategisch en professionele partner voor de verschillende instituten en studenten van de Hogeschool Rotterdam.